Middels zoekmachine optimalisatie (SEO) verbeteren wij, simpel gezegd, de vindbaarheid van jouw website en tandartspraktijk.
Door het inzetten van SEO wordt jouw tandartspraktijk, op het juiste moment, door de juiste doelgroep gevonden. De bezoekers die, via de organische zoekresultaten, op jouw website terecht komen zijn al bewust op zoek naar jouw zorgverlening.
De basis van zoekmachine optimalisatie is het inzetten van zoekwoorden om jouw website hoger in de zoekresultaten van de zoekmachine te plaatsen. Door het toepassen van relevante zoekwoorden op je website.
Wij helpen je graag. Plan een kennismaking met ons in.
In 2023 dient een website aan veel eisen te voldoen, wil je een plekje bemachtigen in één van de top pagina’s van Google. Denk daarbij aan: de structuur en het ontwerp van de website, laadtijden, SSL-certificaten, duidelijke navigatie en inhoud van de website.
Online gevonden worden door jouw potentiële patiënten en cliënten is vandaag de dag belangrijker dan ooit.
Meer online zichtbaarheid, een groter bereik, meer bezoekers en dus meer kans op inschrijvingen van potentiële patiënten.
SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, is belangrijk voor tandartspraktijken om de volgende redenen:
Door het optimaliseren van de website voor zoekmachines, kan de website van jouw praktijk hoger verschijnen in de zoekresultaten. Dit vergroot de zichtbaarheid van jouw praktijk en kan meer potentiële patiënten naar de website leiden.
SEO is vaak kosteneffectiever dan betaalde advertenties omdat het gericht is op het, organisch, verbeteren van de ranking van jouw website in zoekmachines.
Met SEO kan je richten op een specifieke doelgroep voor jouw tandartspraktijk. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van zoekwoorden, die gerelateerd zijn aan de behandelingen die jouw praktijk aanbiedt.
Een hoge positie in de zoekresultaten kan het vertrouwen van potentiële patiënten vergroten. Hierdoor kan de praktijk meer nieuwe patiënten aantrekken en bestaande patiënten behouden.
SEO kan de tandartspraktijk helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie. Als de praktijk hoger scoort in zoekmachines dan andere praktijken in de buurt, kan dit een concurrentievoordeel opleveren.
SEO is geen statische proces, maar een voortdurende inspanning om de zichtbaarheid en positie van jouw website te verbeteren.
Graag leren wij eerst jou, als ondernemende praktijkhouder, en jouw praktijk kennen. Wie ben jij als persoon? Waarom heb je gekozen voor het vak? Wat heb je graag voor ogen voor de praktijk? En wat zijn jouw ambities, als ondernemende praktijkhouder?
Vooraf aan de kennismaking, verrichten wij een SEO audit en nemen de audit tijdens ons kennismakingsgesprek met je door.
Wat zijn verder jouw verwachtingen? En waar wil je graag naartoe met jouw praktijkwebsite?
Aan de hand van een, markt- en zoekwoorden, onderzoek bespreken wij een plan van aanpak met jou.
SEO is geen statische proces, maar een voortdurende inspanning om de zichtbaarheid en positie van jouw website te verbeteren. Wij delen maandelijks de resultaten, op gebied van de afgesproken doelstellingen, met jou en monitoren de voortgang.
Resultaten 2022 website
SEO werkt door middel van verschillende tactieken, zoals het optimaliseren van de inhoud van een website, het verbeteren van de laadsnelheid van de website, het gebruik van zoekwoorden, het verkrijgen van kwalitatieve backlinks en het verbeteren van de gebruikerservaring van de website.
Het kan enkele maanden duren voordat SEO resultaten oplevert. Dit hangt af van verschillende factoren, zoals de concurrentie in de markt, de kwaliteit van de inhoud en de technische aspecten van de website.
Er zijn verschillende dingen die je zelf kunt doen om jouw website beter vindbaar te maken. Hier zijn vier suggesties:
Door deze stappen te volgen, kun je jouw website beter vindbaar maken en meer patiënten aantrekken naar jouw tandartspraktijk.
Ja, SEO kan zeker werken voor jouw tandartspraktijk. SEO is een belangrijk onderdeel van digitale marketing en kan helpen om de online zichtbaarheid van jouw praktijk te vergroten en potentiële patiënten te bereiken. Door het optimaliseren van de inhoud van jouw website, het gebruik van relevante zoekwoorden en het verkrijgen van kwalitatieve backlinks, kan jouw website hoger scoren in zoekmachines zoals Google.
Echter, het succes van SEO hangt af van verschillende factoren, zoals de concurrentie in de markt, de kwaliteit van de inhoud en de technische aspecten van de website. Het kan enige tijd duren voordat je resultaten ziet van je SEO-inspanningen, maar met de juiste strategie en uitvoering kan SEO een zeer effectieve manier zijn om jouw tandartspraktijk te promoten en te laten groeien.
Copyright Laurea Zorgservice © 2022 All rights reserved.